Wednesday, August 3, 2011

Ramadhan

2 hari sudah ramadhan berlalu. Tapi, benarkah puasa gua sempurna selama 2 hari ni. Orang cakap bulan ni bagos perbanyakan amal. Bulan ni jugaklah pelbagai dugaan yang perlu kita hadapi. Buat orang macam gua ni, gua rasa nak capai sempurna tu agak payah la. Nak kejar cinta Allah agak susah kalau kita tak betol ikhlas dalam mengejarnya. Gua bab cakap mmg pro. Tapi part nk buat tu agak lah melewe. ADuh.

Selama 2 hari ni jugak lah gua rasa gua x cukup kuat nak menghadapi ujian yg akan datang. Macam-macam pulak benda jadi. Gua nk ckp gua x mengeluh mmmg x lah. Sikit punye mencarut. huhu.  Kalau nk dihitung pahala negetif agaknye -.-'

Bila kat rumah sahur dgn family mmg la time2 afdal punye sahur. Area kol 5 gitu. Tapi bile kat rumah sewa ni smua kne setting sndiri. Sahur mmg lah kol 2 or 3 pagi. Pastu makan lah ape yg ade kat dapur. Masak sendiri. Best nye part makan ramai-ramai la.

Pas sahur ni gua rase gua nak nekad. Nekad nk ubah care hidup. Niat ada inyaAllah gua rase gua boleh. Istiqamah lah yang dicarik. Gua xnak rugi lagi bulan baik ni. Cukuplah yang dah lepas. Tak nak lagi pasni. Gudnite. Selamat menunaikan ibadah puasa.

No comments:

Post a Comment