Thursday, December 30, 2010

oNce moRe

sejak sekian lame xberbunga2 ati ni xtau la nape pagi ni terasa berbunga-bungaan plak..
salah makan ke??or saket otak da dtg blek??haha..
actually otak aku mang xkan penah baek pon..
kalau kene oparate baru ok kot..
tp sapekah yg akan oparate otak aku??
sape yg akan betolkan ape yg aku wat salah??
sape yg akan temankan aku bila aku kesunyian??
sape jugak lah yg akan bersama dgn aku saat suka duka??
aku pon xtau..
bukan nk cite terkilan..
tp aku rase aku alami perubahan yg mendadak..
perubahan yg dulunya aku xmahukan kini menjadi realiti...
siapa yg tidak mahukan kesempurnaan??
siapa2??
semua manusia ciptaan tuhan xkn pernah berhneti berasa puas dgn apa yg dimiliki..
keadaan ini terjadi ats dasar satu sebab..
nafsu..
nafsu yg xkan pernah puas dgn nikmat yg dimiliki...
kdg2 kita akan melupakan smthg yg betol2 penting bagi kita tanpa kita sedari...
mcm aku lah..
haha..
bila kita mngalami kesusahan baru lah kita mnyedari bertapa pentingnya apa yg kita lupakan tu..
dalam erti len kita akan menyesal dgn perbuatan kita..
manusia telah diberikan satu hak yg istimewa..
iaitu hak tok memaafi dan hak untuk dimaafi..
bicara ttg maaf..
kdg2 kita selalu lontarkan kata maaf kita apabila kita lakukan kesalahan sama ada sengaja ataupon tidak sengaja..
tanpa kita sedari..
hak untuk dimaafi hanya terhad..
apabila hati sudah tertutup untuk memaafkan..barulah kita sedar bertapa kita kehilangan hak tok berbicara..
aku sebagai manusia biasa sedang mengalami situasi ini..
keadaan aku??sgt2 trok..aku mula menyalahkan takdir..
aku mula menyalahkan diri aku..
namun,,dunia ini diciptakan penuh dgn tanda tnye..
 bnyk persoalan yg harus dirungkai..
bila segalanya telah diambil kira barulah keputusan perlu dibuat..
perbincangan amat lah penting..
persefahaman harus dimiliki..
aku..insan ciptaan tuhan merayu untuk diberikan sekali lagi peluang..
aku merayu..skali lagi peluang..aku perlukan ia..
namun..siapalah aku?? :'(

No comments:

Post a Comment