Wednesday, March 2, 2011

Kekalutan

Gelisah tak tentu arah hari ini entah tak tau kenapa sebabnye. Kelas database tadi dah la ape-ape tah je yang di dengar. Bile pensyarah tanye paham ke? Smua membedal cakap "paahaaaamm". Mane tak nye smua nak balik awal. Perot masing-masing udah lapar. Siap ade yang tertidor-tidor lagi dalam kelas. Tu bukan masalah lapar kot. Maybe lewat tidor sebab gadoh dengan pakwe makwe sampai lewat malam. Lepas abes kelas aku teros memecutkan kaki aku untuk berlari sekencang mungkin ke blok i untuk membeli makanan. Maklumlah pagi tadi tak sempat sarapan. Bangun pon lambat. Menu hari ni macam biase la masak lemak mesti ade tambah lah skit dengan paru 4 5 ketol. Sampai bilik aku lempar beg kat atas katil teros menyantap makanan dengan nikmatnye. Pastu ni lah keje aku dah kenyang ngadap laptop teringin lak nak menguptade. Actually, tadi after database kelas ade membe aku (identiti dirahsiakan) dok ngadu kat aku pasal boy dia len macam kebelakangan ni. 
Aku pon tanya "la pasai pa?." Dia cakap "boy aku macam lari-lari dari aku la." Aku tanya la "Ekau ade wat apa-apa salah ka?" Dia jawab "Entah lah, aku buat macam biasa saja. Cuma boy aku busy skit dengan kerja lately ni (boy dia dah kerja k)." Aku pon cakap "La mmg la mcm tu. Laki kau busy kerja bukannya dok carik betina lain.  Kau kena paham la situasi dia. Bagi dia masa ka. Buat apa kalau bercinta kalau tak percaya. Betol x?." jawab dia "hurmm..menci la macam ni. Asyik aku je nak kene paham dia, bila masa dia nak paham aku." Aku cakap la "Dah2, hang dok usah kalut-kalut smacam, hang p makan dulu mandi solat pastu hang doa banyak2 boy hang x  buat palat dengan hang. Senang cita." Perbualan pon berakhir kat situ.

Hah! kat sini aku nak buat conclusion tentang beberapa perkara:

  • Kepercayaan penting dalam apa-apa saja hubungan (bukan dalam bercita saja k).
  • Beralah adalah cara penyelesaian yang terbaik yang pernah aku try (certain things je k).
  • Usaha untuk memberikan yang terbaik walaupun tak selalu kita dapat yang terbaik.
Kalau nak diikutkan hati mmg banyak lagi nak di taip. Tapi kesuntukan masa pulak. So, pada u all yang sedang bercinta kat luar sana, hang pandai2 la survive ya. Jangan dok time bahagia lupa dunia, time derita baru nak ingat segalanya.

p/s: Malam ni test algebra. tak ready lagi ni. hukhukhuk..

No comments:

Post a Comment