Tuesday, March 1, 2011

why So Serious?

Cukup aku tak paham dengan perangai student2 zaman sekarang ni, sikit2 ade je masalah yang timbul. Tak puas ati dengan membe la, kene buli dengan senior lah, kutuk sane kutuk sini lah. Ape tak cukup kasih sayang ka mereka smua ni? Ades. Ntah ape la diorang ni pikirkan sebenarnye aku pon tak tau. Kekadang aku pon naik menyampah dengan isu-isu yang xpernah nk abes ni. Kalau lah aku ade kuase macam ultraman tu , nak aje aku habiskan manusia-manusia perosak ni. hoh! Baru-baru ni budak bilik aku ngadu kat aku kene buli dgn budak part atas. Kene joget macam wonder girls utk persembahan partu wing. Wadafak? haha. Aku naik heran la dengan senior zaman skrg ni. Idea diorg nak tarik bebudak junior ni tak berkembang langsung. Tu smua old school kay. Kalau ye pon nak buat party wing buat lah elok-elok. Persembahan menyanyi ke, main gitar ke, tadarus ataupon berzanji. ok what? At least ade nampak la pendekatan diorag tu kearah positif. Alasan senior-senior ni smua same. "gua dulu lagi terok kene dari lu smua tau tak". so what? nak bagi fair n lovely ke? ni lah dia manusia. Tak pernah nak tgk org lain senang. Aku ni pon senior jugak. Tapi entah lah aku mmg x amik port pasal wing-wing ni. Yang aku tau diorg x kacau aku and aku idop senang.  Diorg mintak aku bagi, diorg lebih aku kaki. Cukup mudah. Simple. Ade sampai maki-maki belakang lak tu. Aku cukup panas bile org cakap blkg ni. Walaupon bukan aku mangse makian tu bukan aku tapi aku mang x ske. Tak nak la macam ni. Gua study kat uitm ni pon sebab gua pikir smua student melayu. So, melayu same melayu patut senang lagi la nak paham. Nak di bandingkan dengan student U lain. Macam macam jenis kaum diorg ade. Somalia, Jakarta, Nigeria smua berkaler-kaler punye type. Lagi susah nak paham diorang punye pahaman. Tah la. Aku pon kekadang malas nak banyak bunyik. Kalau aku bnyk bunyik la salah bunyik lain lak jadi kan? So, bebudak bilik aku pon dah setel masalah dengan senior diorg and aku pon dah dengar smua permasalahan diorg. Everything pon dah setel dengan jayenye. Gua dah bagi-bagi kasih sayang kalau tak cukup jugak mmg x kenang budi orang cakap!

p/s : Ape kejadah setel problem malam2? Esok ade kelas! Fak!

No comments:

Post a Comment