Saturday, March 5, 2011

ruMahku~

Bebudak bilik aku masing masing sibok packing barang nak blek rumah. Gua sorang je yang steady dok kat ats kerusi sambil kunyah biskot jacob memerhatikan si homesick-homesick ni. Agak jeles jugak la sebab tak dapat balik rumah. Hampir sebulan jugak rasenye aku kat kolej ni. Ape kan daya, test sama assingment berlambak nak kene setelkan. 


"Kirim salam orang kat rumah." gua memecah kesunyian.


"Ok2, kau jangan rindu ktorg sgt tau san." sindir Im budak part 2 bilik gua.


Cis... ingt gua despret sgt ke. Gua tau la gua bakal single dalam bilik ni. Gua survey gak satu bilik ni. Malam ni gua tidor sorang ka?? Gua dah pikir nak cabut g rumah sewa membe gua kat bunga raya. Tapi lepas gua consider macam-macam benda gua decide gua tidor je la sorang kat bilik ni daripada jadi setan kat rumah sewa tu..


"Korang jgn lupe bawak ole-ole blek nanti. Sorang paling bangsat pon burger mekdi." seru gua dengan riak muka yang slumber tanpa rase gentar.


"Bukan burger mekdi ktorg bawak, akak mekdi pon ktorg bley payong san..." nganjing Im lagi.


Bilik gua ade 4 org smuanya termasok gua. Yang paling byk bunyik Im la pasai dia lah senior selepas gua dalam bilik ni. So, gua tak heran kalau disindir macam tu skali. Tapi angin gua tak tentu jugak. Ade skali abes satu bilik gua tengking pasai depa smua tak hormat gua nak solat. Ada ka patut depa dah perasan gua dah kacak pakai kopiah sama bentang sejadah depa bley dok bantai maen gitar sama borak-borak tak ingat akhirat punya. Tapi angin gua kejap je. Gua tak bley panas sangat nanti gua nangis.. Cis.. jiwa tisu rupanya...


"Cukop! sebelum aku nangis lebih baek korang blahh sekarang!" tempik gua dengan suara tersangkut-sangkut.

Zup! tinggal gua sorang dalam bilik ni. Mmg dasar tak sayang aku diorg ni. Biarlah.. diorang bukan pergi mana pon. Jumpa mak ayah diorang. Gua pikir blek bila gua nak blek ni. Kalendar kat fon gua survey tarikh-tarikh penting. Gua abes congak 2 minggu lagi gua jejak kaki kat rumah. Mau ciom kaki mak ayah.. rindu..~~   


Hampir sehari jugak fon gua tak berdering. Bateri abes ka hapa? Tiba-tiba hati gua terniat untuk check inbox message. Mana dia cinta hati gua?  hurmm......

No comments:

Post a Comment