Thursday, March 17, 2011

incomplete

Tet tet! tet tet!

Gua sedar dari mimpi. Fon kat tepi bantal aku capai. Damn! Pukol 10.02 pagi. Gua terlajak lagi hari ni. Button hijau kat fon gua tekan.

"Aku nak duduk sebelah kau hari ni!"

Apa gila membe aku ni tibe2 nak dtg kelas web hari ni. Biasanya kelas pagi2 ni mmg dok sah cakap lah. Mmg tak pergi la jawabnya. Tapi tak pe. Dia lah penyelamat aku. Gua bergegas mandi ala kadar. Tapi cukup bersih la bukan mandi kerbau ok. Siap semua gua capai beg teros blah dari bilik. Bilik PUAKA!

Sampai kat kelas Cik Huda teros pas attandance kat gua. Macam tau2 je. Cik Huda ni pensyarah subjek web ni. Gua teros riki line carik table kosong. Cis.. tak da satu pon slot. Gua nampak membe gua yg mesej gua tadi dah berpaling tadah. Dah dapat partner teros buat line clear. Macam tak kenal aku langsung. Gua lalu sebelah dia sambil buat muka tak puas hati. Mmg gua tak pernah puas hati dengan membe gua sorang ni. Ada je yang tak kene. Last2 gua decide duduk sebelah classmate gua yang gua tak berapa nak rapat sangat. Dia ni line2 belajar punya budak. So, dari awal kelas sampai lah ke akhir gua jadi pelajar berstatus PELAJAR. Gua di bahan sampai habis kelas. Cis~

Kelas tamat gua teros fikir nak beli makanan. Lapar dah ni. Line2 12.00 tghari lah katekan. Perot mmg selera badak time2 ni. Tapi gua selak purse gua ada 2 ringgit je. Gua decide gua makan malam je la.....

Kaki gua melangkah pantas untuk sampai ke bilik. Dengan niat nak landing atas katel sama layan lagu Backstreet Boys. Sampai depan kolej macam biase lah rutin harian gua. Bilik gua tingkat 3. Gua tarik nafas panjang. Gua mulakan larian kencang menaiki tangge satu persatu. Rekod terbaik time awal2 dulu aku pernah buat sampai kat tingkat 3 dalam masa 35 saat. Gila lembab~~

Dengan keaadaan termengah2. Gua tengok jam. 28 saat? wah...gua dah makin kurus. Kih kih. Sampai depan pintu bilik gua selok poket nak amik kunci. SHIT!! kunci gua mana hilang? Gua rasa gua tertinggal kat atas katel time kelam kabut nak pergi kelas tadi. Gua tersandar depan pintu mengenang nasib. Tapi gua tak salahkan takdir. Silap gua~~

No comments:

Post a Comment